نیمکت یا اثر هنری,مسئله این است

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۳ دیدگاه
نیمکت​هایی به​مثابه​اثر​هنری
 

 

شاید یکی از مرزهای مشخص میان انسان و حیوان  همین باشد که انسان پس از برآورده شدن نیازهای اولیه و فیزیکی‌اش، نیاز شگرفی به برآورده کردن نیازهای روحی‌اش دارد.


در همین نقطه است که آثار هنری، پا به عرصه حضور می‌گذارند. یادم می‌آید قدیم‌ترها در کلاس درس دینی، آموزگار خوش‌اخلاقی داشتیم که می‌گفت: «برای خداوند باری تعالی با این همه قدرت و عظمت، چه کاری داشت که لباسی هم بر تن آدمیان بدوزد، سرمه‌ای هم در چشم‌ها بکشد، یا گوشوارهای به گوش‌ها بیاویزد؟ مسلم است که کاری نداشت. ولی خداوند می‌خواست که انسان، خلاق باشد. می‌خواست در مرزهای آزادی‌اش، جست‌وجوگر و آفریننده باشد.»
بسیار پیش می‌آید که در شهر، از کنار نیمکتی در یک پیاده‌رو می‌گذریم، بدون آنکه حتی نیم‌نگاهی بدان انداخته باشیم؛ آخر چیزی نبوده به جز یک نیمکت. در بهترین حالت، استانداردهای طراحی هم در آن لحاظ شده است. صرف نظر از اینکه اگر خسته بودیم روی آن می‌نشستیم و نفسی تازه می‌کردیم، ویژگی دیگری برای ماندن در ذهن ندارد. البته منظور این نیست که لزوما هر چیزی می‌بایست طرح عجیب‌وغریبی داشته و به‌واسطه غیرعادی بودنش، خود را به اذهان تحمیل کند. حقیقتی است که «سادگی»، همیشه ماندگار‌تر و قابل‌قبول‌تر است؛ اما همین سادگی نیز می‌تواند با کمی ذوق و سلیقه، ترکیبی فوق‌العاده خلق کند. در بسیاری از نقاط دنیا، طراحان خوش‌ذوقی هستند که حتی به آنچه به‌عنوان یک نیمکت می‌آفرینند، به مثابه اثری هنری نگاه می‌کنند. این طراحان همگی سعی در بهتر ساختن محیط اطراف داشته‌اند و رنگی تازه بدان افزوده‌اند. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا دوست ندارید چنین نمونه‌هایی را در خیابان‌های شهر خود نیز ببینید؟

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۱۱:۴۶

    I know this website offers quality depending articles and additional stuff, is there any other web site which offers such information in quality?

  • What do you do for Achilles tendonitis?

    What do you do for Achilles tendonitis?

    • ۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۹:۴۶:۲۴

    Excellent blog here! Also your web site loads up fast!
    What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
    I wish my website loaded up as fast as yours lol

  • Danielle

    Danielle

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۵:۰۳:۱۳

    Howdy I am so grateful I found your webpage, I really found you by mistake,
    while I was browsing on Google for something else,
    Nonetheless I am here now and would just like to say thank you for a marvelous post and a all round exciting blog (I also love
    the theme/design), I don't have time to go through it all at the minute
    but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the excellent work. http://www.viettelnamdinh.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=36971