تجربه‌ فضایی نوآورانه

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۱ دیدگاه

انسان‌ها همیشه به طبیعت علاقه داشته‌اند و سعی داشته‌اند زمان و تغییرات طبیعت را در ترکیب‌های معمارانه به تصویر بکشند، در این نوشته کوتاه به بررسی تجربه‌ای جدید در معماری از استودیو طراحی سوپوز می‌پردازیم.

مقیاس در معماری بسیار مهم است. مفاهیمی ماند اندازه و ارتفاع همواره ذهن معماران را به خود مشغول داشته است، این‌بار این معماران سعی در این دارند تا ارتباطی جدید میان معماری و طبیعت ایجاد کنند.

ایده آن‌ها در گرفتن مقیاس از معماری و افزودن آن به طبیعت نهفته است. خانه سه‌یا در سایتی کوچک در منطقه‌ای مسکونی واقع شده است. کارفرمایان این پروژه که گل‌فروشی کار می‌کنند، خانه‌ای می‌خواستند تا با گل‌ها و گیاهان در هماهنگی بوده و هارمونی داشته باشد.

 

 

در معماری خانه‌های مسکونی عرف این است که دیوارها را بلند طراحی کنند، تا فضایی داخلی ساختمان را محصور کند ولی برای خانه سه‌یا طراحان تصمیم گرفتند تا فضای بیرونی را محصور کرده و در فضایی جدید بوجود آورند که نه اتاق است و نه باغ. نکته مهم برای کارفرمایان این بود که منزلشان در فرایند تغییر به دست آید و مقیاسی جدید به طبیعت اضافه شود که در نتیجه معماری به طبیعت نزدیک‌تر شود.

 

طراحان هم به جای خلق معماری‌ای تمام شده، معماری‌ای ناتمام ساختند و از این طریق ارتباطی جدید بین فضاهای بیرونی خانه و فضاهای درونی بوجود آوردند. این فضای ناتمام قدرت زیادی به معماری می‌دهد و باعث می‌شود فضا کابردهای بیش‌تری پیدا کرده و به نسبت فضاهای محصور و تمام شده غنی‌تر باشد.


معمار: استودیو طراحی سوپوز
مکان: کاناگاوا،‌ ژاپن

 

 

 

سایت گروه مجلات همشهری/معماری آنلاین/احمدرضا خسروی
با تشکر از ام اس ان دانلود

 

 

 

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۲۰:۲۳:۴۲

    I delight in, result in I discovered exactly what I used to be looking for.
    You've ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day.
    Bye