مسیر عابر پیاده در ارتفاع 2.5 متری؛خط بالایی

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۰ دیدگاه

خط بالایی پروژه‌ای با همکاری معماران منظر و معماران است که در منطقه منهتن نیویورک ساخته شده ودر سال 2011 به بهره‌برداری رسیده است. این پارک عمومی در ارتفاع 2.5 متری بالای خیابان قرار گرفته است.

پروژه «خط بالایی» پارکی عمومی به طول 1.5 مایل است که روی مسیر راه‌آهنی مخروبه ساخته شده و از منطقه میت‌پکینگ تا محوطه راه‌آهن هادسون در منهتن کشیده شده است.

سال‌های گذشته با ساخت خطوط راه‌آهن در این منطقه پوشش گیاهی به طور کامل از بین رفت، در این پروژه سعی شده پوشش گیاهی از دست رفته شهر بازیابی شده و این بخش شهر زنده شود.

 

با استفاده از استراتژی‌های نوین کشاورزی ترجمه جدیدی از تنوع زیستی در این پروژه به دست آمده است. سطح بالایی به واحدهایی جدا از هم تقسیم شده و گیاهان متنوعی در این بخش‌ها کاشته شده‌اند تا مسیری غنی از گیاهان متنوع به دست آید.

قسمت‌های پهن‌تری برای عابران در نظر گرفته شده و نیمکت‌هایی در آن قرار گرفته‌اند تا عابران بتوانند از چشم‌انداز بی‌نظیر خیابان‌های شهر دیدن کنند. علاوه بر این قسمت‌هایی میان آسفالت باز گذاشته شده تا پوشش گیاهی از میان ترک‌های پیاده‌رو رشد کرده و آن‌جا را به مکانی زیبا برای عابران تبدیل کند. 

سایت گروه مجلات همشهری/معماری آنلاین/لیلی میرزاقلی
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...