پیست اسکی روی بام؛ دهکده اسکی کوتالاکی

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۰ دیدگاه

پیست اسکی روی بام؛

  دهکده اسکی کوتالاکی

به نظر می‌رسد گروه معماری و طراحی بیگ (BIG) علاقه زیادی به طراحی‌ پیست‌های ایکی روی پشت‌بام سختمان‌های خود دارد. این گروه تعداد زیادی ساختمان‌های مربوط به پیست‌های اسکی طراحی‌ کرده است که معروف‌ترین آن‌ها تفریحگاهی در لاپلند است. این گروه این‌بار اقدام به طراحی ساختمانی متفاوت کرده که پیست اسکی روی پشت‌بام آن طراحی شده است.

بازدیدکنندگان و اسکی‌بازان دهکده اسکی کوتالاکی قارد خواهند بود با استفاده از اسانسوری به پشت‌بام بلوک‌ها هتل خود رفته و از آن‌جا به سمت پایین اسکی کنند. رقابت‌هایی برای طراحی بقیه قسمت‌های این تفریحگاه در جریان است و قرار است میدان بزرگی به عنوان پیست اسکیت روی یخ در این محل ساخته شود.

انتظار می‌رود این پیست اسکی به دلیل طراحی فوق‌العاده و جدیدش به یکی از بهترین پیست‌های اسکی در کلاس جهانی تبدیل شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این پیست محل سایتش است که در فاصله نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی کیتیلیا قرار گرفته و به آسانی قابل دسترسی است.


پیست اسکی این مجموعه روی پشت‌بام مجموعه‌ای 4 بلوکه از ساختمان‌هایی ساخته شده که مختص هتل‌ها و خوابگاه‌ها برای اسکی‌بازان است. کافه‌ها و رستوران‌هایی هم در طبقات پایینی این ساختمان‌ها طراحی شده‌اند و طبقات فوقانی چشم‌اندازی پانورامیک از مناظر پوشیده در برف اطراف دارد. این پیست به دلیل ارائه خدمات بیشمار با کیفیت بالا و خدمات تفریحی به مسافران و اسکی‌بازان از هر سطح یکی از بهترین تفریحگاه‌های زمستانی به شمار خواهد رفت.


 

معمار: گروه معماری و طراحی بیگ (BIG)
مساحت: 47 هزار مترمربع
مکان: لوی،‌ فنلاند

 

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...