ساختمانی برای محیط‌ زیست؛ پیکسل

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۱ دیدگاه

ساختمان قبلی کارخانه‌ای متروکه به یکی از مهم ترین و بلندپروازانه‌ترین ساختمان‌های تحول آفرین ملبورن تبدیل شده است. این ساختمان که پیکسل نام گرفته است توسط استودیو طراحی 505 طراحی وساخته شده است.


پروژه پیکسل در یکی از مهم‌ترین مناطق شهر ملبورن قرار گرفته است. موضوع این پروژه برای مدت زمانی طولانی مورد بحث وبررسی قرار گرفت تا در نهایت نتیجه به طرحی چند وجهی و چند منظوره رسید.

طراحان این بنا ادعا می‌کنند که این ساختمان یکی از کوچک‌ترین ساختمان‌ها با بزرگ‌ترین انتظارات است. قرار است این ساختمان محلی برای تیم توسعه و دفاتر فروش مختلف و محوطه های سبز روی پشت‌بام باشد.

 

طراحان پیکسل معتقدند این ساختمان فرصتی مقرون به صرفه برای ساخت ساختمانی با استانداردهای بالاست. این پروژه با هدف رسیدن به بالاترین امتیازهای محیط‌زیستی آغاز شده، در حال حاضر 740 هزار ساختمان از این استاندارهای پیروی می‌کنند که پیکسل را می‌توان یکی از بهترین‌ها به شمار آورد.
یکی از مهم‌ترین نکات ساختمان پیکسل نمای رنگارنگش است. نمای این ساختمان طراحی شده توسط پنل‌های رنگی سلول‌های خورشیدی و غیره است که سطحی هماهنگ و و هویتی پر جنب‌وجوش را برای ساختمان ایجاد کرده‌اند. استودیو 505 با استفاده از دستکاری مقیاس نما، سایه‌ها و الگوها تلاش کرده تا کم‌ترین درگیری با محیط‌زیست تطراف سایت را داشته باشد. اتظار می‌رود در طی سال‌های آتی این ساختمان منحصر به فرد فاز شهری را تغییر دهد.

معمار: استودیو معماری 505
مکان: ملبورن، استرالیا

 

سایت گروه مجلات همشهری/معماری آنلاین/لیلی میرزاقلی

  • Wilson

    Wilson

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۲۰:۱۷:۵۸

    Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that
    I get in fact enjoyed account your blog posts.
    Anyway I'll be subscribing to your feeds and even I achievement
    you access consistently quickly.