راه‌حلی ساده برای تغییر چشم‌انداز؛ آزمایشگاه آینه

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۰ دیدگاه

راه‌حلی ساده برای تغییر چشم‌انداز؛

  آزمایشگاه آینه

در زیر این گذرگاه در شمال اسپانیا آینه‌ای مخفی ساخته شده است که نمای این محوطه را به طور کامل تغییر داده است. این راه‌حل ساده باعث شده نمای جدیدی از سایت به دست آید.


این آینه به گونه‌ای تعبیه شده است که مانند گذرگاهی پنهانی به نظر می‌رسد استودیو معماری واو (VAV) موقتا این آینه را روی یکی از درب‌های راهروی پل نصب کرده است، این راهرو به گذرگاهی منتهی می‌شود که از بستر رودخانه عبور می‌کند.
نور خورشید از اطراف این آینه به داخل تونل تابیده می‌شود و فضایی نورانی را ایجاد می‌کند که تشخیص آینه کاملا مشکل می‌شود و تمام منظره بیرون را منعکس می‌کند. این راز تنها زمانی قابل کشف است که آینه حول محور مرکزی می‌گردد.


ایده پشت ساخت این آینه،‌ تمایل طراحان برای تجربه خلق،‌ جذب و آزمایش با چشم‌انداز موجود بود. این پروژه به نوبه خود مهم و فوق‌العاده نیست،‌آنچه آن را اهمییت می‌بخشد رابطه منحصر به فرد آن با محیط اطراف و سایتش است.

آزمایشگاه آینه در اصل ابزاری برای کشف و ضبط آنچه موجود است و تغییر در چشم‌انداز و تا حدی نامرئی کردن آن است. نصب آینه‌ای ساده در این بخش توانسته بعدی جدید به سایت اضافه کند. بازدیدکنندگان می‌توانند ازطریق این درب آینه‌ای خود جزئی از چشم‌انداز بوده و از مناظر واقعی و مناظر منعکس شده و مجازی آن لذت برند.


مکان: پل سنت روک،‌ اسپانیا
مصالح: آینه،‌ چوب تخته سه‌لا
مدت زمان ساخت: 5 روز

سایت گروه مجلات همشهری/معماری آنلاین/لیلی میرزاقلی
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...