بازسازی ساختمانی قدیمی؛مرکز بازیافت زباله‌ها

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۱ دیدگاه

 

بازسازی ساختمانی قدیمی؛

  مرکز بازیافت زباله‌ها

مرکز بازیافت زباله‌ها (CTRV) در منطقه‌ای تپه‌ای در بارسلونا واقع شده است. سایت این مرکز تاکنون توسط بخش دفن زباله‌ها کنترل می‌شد و طی سال‌ها ظرفیت این مرکز تمام شد. به همین دلیل گروه معماری باتله و رویگ طرحی برای بازسازی بنای قدیمی این مرکز دادند که به بررسی آن می‌پردازیم.


مدیریت مرکز بازیافت زباله‌ها طی اقدامی دست به تنظیم مجدد این تاسیسات زد تا راه‌کارها برای آینده این مجموعه را بررسی کند. سایت این مرکز در ااز طی تصمیمات زیادی با مطالعه و بررسی دقیق معیارهای لجستیکی و اقتصادی انتخاب شد همچنین در انتخاب این سایت به حداقل رساندن اثرات مخرب این مرکز روی محیط‌زیست اطراف به طور کامل در نظر گرفته شد ولی طی سال‌ها پوشش گیاهی این منطقه تقریبا از بین رفت و نیاز به بازسازی کاملا احساس شد.

 

به همین دلیل فعالیت مجدد این مرکز به تغییرات توپگرافی و محیطی منجر شد. گروه معماری باتله و رویگ تصمیم به ایجاد مرکزی گرفتند که طی این پروسه بتوانند محیط‌زیسا آسیب‌دیده این منطقه را احیا کنند.

برای رسیدن به این هدف ساختمان از نو طراحی شده و نوع جدیدی از سقف‌ها در آن استفاده شده است. پروژه شامل ساخت‌وساز دو حوزه بزرگ زیر سقف بزرگی است که از طریق راهی ماشین رو از هم جدا می‌شوند. سقف دارای ویژگی‌هایی مانند دریچه‌های بزرگ هوا و نورگیر و غیره است. انرژی و آب مورد نیاز این ساختمان هم تماما از خود مرکز به دست می‌آید.


 

معمار: گروه معماری باتله و رویگ
مکان: بارسلونا، اسپانیا
مساحت: 45 هزار مترمربع
بودجه: 74 میلیون یورو

سایت گروه مجلات همشهری/معماری آنلاین/زهرا سعادت
  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۴۴:۰۵

    I love your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or
    did you hire someone to do it for you? Plz respond as I'm
    looking to construct my own blog and would like to know where u got this
    from. kudos