ایستگاهی متفاوت؛ایستگاه اتوبوس کالج

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۰ دیدگاه

ایستگاهی متفاوت؛

  ایستگاه اتوبوس کالج

با افزایش تعداد دانشجویان کالجی در ایالات متحده آمریکا نیاز بیش‌تر به وسایل حمل‌ونقل عمومی احساس می‌شد، به همین دلیل ایستگاه‌های اتوبوس در تمام بخش‌های دانشگاه ساخته شدند که به آن‌ها می‌پردازیم.


طراحی و ساخت این ایستگاه اتوبوس در سال 2007 تکمیل شد و به نمونه اولیه ایستگاه‌های اتوبوس کالج تکنولوژی تبدلی شد. طراحی این ایستگاه که توسط گروه پیرس برینکلی و لی انجام گرفت در سال 2008 جایزه ملی AIA در ساختارهای کوچک را از آن خود کرد.

مصالح به کار رفته در این ایستگاه ترکیب کعمولی و ساده دو عنصر متضاد است، گچ سنگینی که در دیواره بتنی جای گرفته و به عنوان ساختار اصلی ایستگاه و نمیکت استفاده می‌شود و قابی از پوشش فولاد که بعدا به این بخش اضافه شد.

 

در قسمت بالایی و سقف این ایستگاه سایه‌بانی قرار گرفته که از ترکیبات پلی‌کربنات سبک ساخته شده است و با دیواره‌ها بخشی به شکل L را به وجود می‌آورند. پنل‌هایی از ترکیب شن و ماسه بخش‌هایی از دیواره ها را پوشش داده‌اند.

نام و نقشه هر بخش محوطه دانشگاه روی دیواره بتنی نصب شده تا دانشجویان به راحتی مسیر خود را پیدا کنند. نیمکت ساده و چوبی هم به دیوار متصل شده و فضای راحتی برای نشستن را فراهم کرده است. فرم و جنس سایه‌بان از ترکیبی سبک و ارگانیک بوده که ایستگاه را از نور شدید خورشید و باران حفظ می‌کند.


 

معمار: پیرس برینکلی،‌ لی
مکان: کارولینای شمالی،‌ ایالات متحده آمریکا
زمان ساخت: 2007

 

سایت گروه مجلات همشهری/معماری آنلاین/الهه محمدی
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...