چینی‌ها در منطقه کانمینگ «شهر بندانگشتی‌ها» ساخته‌اند

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۷ دیدگاه

 

چینی‌ها در منطقه کانمینگ «شهر بندانگشتی‌ها» ساخته‌اند؛

  امپراتوری کوتوله‌ها

بیشتر گردشگرانی که برای اولین بار قدم به این منطقه می‌گذارند، از دیدن فضای غیرمعمول و شگفت‌انگیز شهر بندانگشتی‌ها تعجب می‌کنند و فکر می‌کنند که به سرنوشتی مثل سرنوشت گالیور دچار شده و به سرزمین لی‌لی‌پوتی‌ها قدم گذاشته‌اند.

شهرسازان ایرانی:

بیشتر گردشگرانی که برای اولین بار قدم به این منطقه می‌گذارند، از دیدن فضای غیرمعمول و شگفت‌انگیز شهر بندانگشتی‌ها تعجب می‌کنند و فکر می‌کنند که به سرنوشتی مثل سرنوشت گالیور دچار شده و به سرزمین لی‌لی‌پوتی‌ها قدم گذاشته‌اند. چرا که همه چیز در این شهر عجیب، از سایز آنها کوچکتر است و در ‌اندازه‌هایی غیرواقعی ساخته شده است.

این شهر عجیب و غریب در چین قرار دارد؛ شهری که همه ساکنان آن کوتوله‌ها هستند و اصلا برای دیدن این کوتوله‌هاست که گردشگران به این منطقه از چین سفر می‌کنند. 

 

امپراتوری کوتوله‌ها  درغرب کانمینگ قرار گرفته است؛ جایی که همه چیز آن رنگ و نشانه‌ای از کوتوله‌ها دارد. این شهر که در واقع یک پارک تفریحی است ،در ماه می 2009 توسط «چن مینگ‌جینگ» یک تاجر موفق کالاهای الکتریکی بنیان گذاشته شد. این پارک تفریحی از سه بخش امپراتوری کوتوله‌ها، پارک پروانه و میدان ساعت فضایی تشکیل شده است.

 

سازنده این پارک نزدیک به 6/14 میلیون دلار برای ساخت این پارک سرمایه‌گذاری کرد. او یک روز که سوار قطار شده بود با چند کوتوله هم سفر شد و همین مساله باعث شد تا فکر ساخت امپراتوری کوتوله‌ها به سرش بزند؛ او درباره ساخت این پارک می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که زندگی در دنیای آدم‌های معمولی برای کوتوله‌ها خیلی راحت نیست، بنابراین به این فکر افتادم تا مکانی را برای کوتوله‌ها درست کنم تا بتوانند در آنجا راحت‌تر زندگی کنند.» اگر چه در نگاه اول اجرای این تصمیم، کار جالبی بود و به نظر می‌رسید که شرایط زندگی کوتوله‌های چینی را بهتر می‌کند اما در پس این تصمیم یک فکر اقتصادی نهفته بود تا گردشگران بیشتری برای دیدن امپراتوری کوتوله‌ها به چین سفر کنند.

 

یک امپراتوری کوچک
در حال حاضر امپراتوری کوتوله‌ها از 100 نفر تشکیل شده که هر یک از آنها در پارک ،صاحب یک اتاق خصوصی هستند. از آنجا که در پارک گردشگران خارجی  بسیاری رفت‌و‌آمد می‌کنند برای کوتوله‌ها کلاس زبان انگلیسی هم گذاشته شده، تا آنها بتوانند با توریست‌ها ارتباط برقرار کنند.

اما نکته مهمتر اینجاست که کوتوله‌های زیادی برای بودن در این پارک در نوبت هستند چرا که وقتی کوتوله‌ای قبول می‌کند تا در پارک زندگی کند به این معنی است که او یک شغل دارد و آن سرگرم کردن گردشگران است.

 

برای همین به آنها حقوق هفتگی با میانگین 117 تا 293 دلار هم  پرداخت می‌شود. و از آنجا که کوتوله‌هایی که زندگی در پارک را انتخاب کرده‌اند پیش از این کارتن‌خواب‌هایی بودند که با گدایی زندگی خود را می‌گذراندند، افراد زیادی برای حضور در این پارک داوطلب هستند.

 

یک روز در امپراتوری کوتوله‌ها
در پارک از 8 صبح به روی گردشگران گشوده می‌شود و آنها با پرداخت 12 دلار می‌توانند وارد پارک شوند، جایی که کوتوله‌ها منتظر پذیرفتن مهمان‌های خود هستند. معمولا در گوشه وکنار پارک برای سرگرم کردن مردم برنامه‌هایی از جمله آواز خواندن، انجام حرکات نمایشی و آکروبات توسط کوتوله‌ها اجرا می‌شود و حتی گاهی اوقات کوتوله‌ها نمایشنامه‌های کوتاهی را هم بازی می‌کنند. 

 

جالب اینجاست که امپراتوری کوتوله‌ها شاه هم دارد. در طول یک روز، دو بار برنامه برای گردشگران اجرا می‌شود که هر برنامه با حضور شاه کوتوله‌ها آغاز می‌شود و طی این برنامه‌ها، کوتوله‌ها در حضور شاه و البته در مقابل چشمان حیرت‌زده تماشاچیان کارهای آکروباتیک و زیبایی را انجام می‌دهند.

 

نمایش هیجان‌انگیز
از آنجا که طول قد بیشتر کوتوله‌هایی که در پارک زندگی می‌کنند از کمتر از یک متر شروع می‌شود و تا یک متر و دو سانتی‌متر می‌رسد، نمایش‌هایی که آنها اجرا می‌کنند تماشاچیان زیادی دارد.

 

نکته جالب اینجاست که هرچند در حال حاضر جمعیت امپراتوری کوتوله‌ها به 100 نفر می‌رسد اما قرار است ظرفیت این پارک تا هزار نفر افزایش یابد تا بزرگترین سرزمین کوتوله‌ها در چین ساخته شود.


به گفته موسس این پارک، اگر چه برنامه‌هایی که کوتوله‌ها در پارک اجرا می‌کنند تنها جنبه سرگرمی دارد اما قرار است در آینده فعالیت‌های بومی چین نظیر ابریشم‌بافی، رستوران‌داری، غرفه‌های فروش محصولات گوناگون و راهنمای تور اضافه شود تا گردشگران با آیین و سنت های چین بیشتر آشنا شوند.

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۰۲:۲۹

    I absolutely love your website.. Great colors & theme.
    Did you make this amazing site yourself? Please reply
    back as I'm wanting to create my very own website and would like
    to know where you got this from or what the theme is named.
    Kudos!

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۲:۴۶:۰۳

    Wonderful goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're
    just extremely excellent. I really like what you've acquired here, really like what you are
    saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still
    take care of to keep it wise. I can't wait to read far more from you.
    This is really a tremendous web site.

  • narcisapecorelli.wordpress.com

    narcisapecorelli.wordpress.com

    • ۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۴:۴۸:۳۴

    First of all I want to say awesome blog! I had a quick question in which I'd
    like to ask if you do not mind. I was interested to know how you center yourself and clear your
    mind before writing. I have had trouble clearing my mind in getting my thoughts out there.
    I truly do take pleasure in writing but
    it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips?

    Kudos!

  • http://harbus1975.blog.fc2.com

    http://harbus1975.blog.fc2.com

    • ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۲۲:۰۷:۱۹

    You should take part in a contest for one of the highest
    quality blogs on the web. I most certainly will highly recommend this blog!

  • How do I stretch my Achilles tendon?

    How do I stretch my Achilles tendon?

    • ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۲۳:۳۲:۲۲

    Fantastic beat ! I would like to apprentice even as
    you amend your website, how could i subscribe for a weblog website?
    The account aided me a acceptable deal. I have been a little bit
    acquainted of this your broadcast provided vibrant clear concept

  • leonahouseal.weebly.com

    leonahouseal.weebly.com

    • ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۸:۴۵:۰۹

    Valuable info. Lucky me I discovered your website unintentionally, and I'm stunned
    why this accident did not came about earlier!
    I bookmarked it.

  • Shayla

    Shayla

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۱:۵۵

    Very shortly this site will be famous among all blogging
    and site-building viewers, due to it's nice articles or reviews http://nutypet.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=28247