هتل فرودگاهی امام

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۰ دیدگاه
هتل فرودگاهی امام (ره)
 

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اواخر تابستان1391 صاحب هتل می‌شود. این قول مدیر شرکت سرمایه‌گذار هتل فرودگاهی امام(ره) است که اعتقاد دارد: بهره‌برداری از پروژه‌ای در زمینی به وسعت 48هزار مترمربع در 25 تا 26ماه خیلی خوب است.


به گزارش ایسنا، سیدعمادالدین قاضوی درباره‌ پروژه‌ هتل فرودگاهی که در نزدیک فرودگاه بین‌المللی امام(ره) در حال ساخت است، توضیح داد: «این پروژه شامل دو هتل سه و چهار ستاره‌ با ظرفیت 200 و 300 اتاق است که تحت برند شرکت فرانسوی «ACCOR» ساخته می‌شوند. نام این هتل‌ها، سه ستاره‌ «LBIS» و چهار ستاره‌ «NOVOTEL» است که اگر قرارداد با این شرکت فرانسوی نهایی شود و تحریم‌ها فشار نیاورد، با همین نام‌ها بهره‌برداری خواهند شد. زمین این پروژه که 47هزار و 557مترمربع است، توسط دولت تامین شده و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری آن نیز برعهده‌ این شرکت خصوصی سرمایه‌گذار است که پس از 25سال، این دو هتل با تمام امکانات، به دولت منتقل خواهند شد. این هتل‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند و هنگام بهره‌برداری، مشاعات و مدیر مشترکی خواهند داشت؛ ولی دو نوع خدمات متناسب با سطح این هتل‌ها ارائه می‌شود». مدیر شرکت سرمایه‌گذاری هتل فرودگاهی امام(ره) با بیان این‌که قسمت دوم زمین این پروژه اواخر تیرماه1389 به شرکت سرمایه‌گذار تحویل داده شد، ولی بخشی از کارهای اجرایی آن از اوایل سال1389 آغاز شده است، گفت: «تلاش می‌کنیم این پروژه در همین زمینی که مشخص شده است، به بهره‌برداری برسد‌، چون از نظر سرمایه‌گذار هرچه پروژه‌ای سریع‌تر بهره‌برداری شود، بازگشت سرمایه‌ آن نیز سریع خواهد بود که این به‌نفع ماست». 
قاضوی درباره مبلغ سرمایه‌گذاری در این پروژه، بیان کرد: «حجم کل سرمایه‌ این پروژه 789میلیارد و 69میلیون و 30هزار و 710ریال است که حدود 400میلیارد ریال آن از بانک توسعه‌ صادرات تامین شده و متناسب با پیشرفت فیزیکی، این مبلغ بازگشت داده می‌شود. مدیر شرکت سرمایه‌گذار هتل فرودگاهی با بیان این‌که طرح‌های این هتل از نظر معماری و مهندسی مورد تایید شرکت «ACCOR» فرانسه است، افزود: «مشکل ما در این پروژه بهره‌برداری ساختمان، معماری یا مسائل فنی آن نیست، بلکه مسئله این است که هرچند تحریم‌ها فعلا تاثیری نداشته‌اند‌، ولی این احتمال فرض می‌شود که اگر برای گشایش اعتبارات در بعضی بانک‌ها محدودیت پیش آید، چه باید کنیم، هرچند آن‌چنان هم دست ما بسته نیست و کارهای خود را انجام می‌دهیم». او تاکید کرد: «این هتل، فرودگاهی و تجاری است و کاربری اصلی آن تفریحی یا عمومی نیست. با توجه به این رویکرد‌، جامعه‌ هدف این هتل 500 اتاقه‌، نخست کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل و هواپیمایی خارجی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است که 30‌درصد ظرفیت به آن‌ها اختصاص داده شده است».

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...