صد درصد الهام گرفته از طبیعت :آری این است

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۳ دیدگاه
صد درصد الهام گرفته از طبیعت
 

معمار خانه ناتولیس که از پیروان معماران معروفی چون فرانک لوید رایت و آنتونی گائودی است، باور دارد که طبیعت، همواره بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین منبع الهام‌بخش است

خانه های عجیب و غریب در مکزیکوسیتی، زندگی آبزیان را به دنیای معماری آورده است. خانه مدرن ناتولیس که نام آن برگرفته از نام یک صدف است، را خاویر سنوزیان، از معماران توانای مکزیکی که در حوزه معماری ارگانیک فعال است و اکنون استاد معماری دانشگاه مستقل ملی مکزیک است، طراحی کرده است. 
او که از پیروان معماران معروفی چون فرانک لوید رایت و آنتونی گائودی است، باور دارد که طبیعت، همواره بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین منبع الهام‌بخش او بوده است. در طراحی این خانه، او معماری مدرن را با هنر معاصر ترکیب کرده و هم‌چنان که امواج و زیبایی دریا را در نظر داشته، از پیچ و تاب‌های فرم صدف ناتولیس نیز بهره برده است. این مجسمه غریب، ورودی بسیار گیرا و قابل توجهی دارد که به دیواری از شیشه کاری رنگارنگ می‌رسد که از بیرون به اندازه کافی برای کشاندن شما به‌داخل جذاب بوده و در داخل هم نقاط نورانی نگارنگ بر دیوار می‌اندازد. به‌راستی خیره‌کننده است.
در الهام گرفتن از طبیعت، طراح معمار خانه ناتولیس، فقط به فرم های کلی توجه نداشته، بلکه هنر معماری این خانه آن است که در طراحی جزئیات و همچنین طراحی داخلی و دکوراسیون این خانه هم، از طبیعت الهام گرفته. خاویر سنوزیان در طراحی اجزای داخلی توجه به فرم های رنگی و خطوط انحنای بنا داشته است و تلاش کرده حتی در چیدمان اشیایی که در قسمت های کمانی قرار ندارند، از فرم های نرم استفاده کند.
البته این تنها پدیده جالب و حیرت‌انگیز این خانه، که رنگین کمانی از رنگ‌هاست، نیست؛ چرا که پرتوهای رنگارنگ نور در همه جا به چشم می‌خورد. از دیگر موارد جالب، فرش چمنی است که روی آن مسیرهای سنگی برای حرکت و دستیابی ساکنان و مهمانان به فضاهای خانه در نظر گرفته شده است. جداً هیجان‌انگیز است. حمام هم در نوع خود بی‌نظیر است. در این حمام با دیوارهای ماسه‌ای و کاشی‌های آبی و پنجره‌های بالاسری، حقیقتاً خود را زیر دریا، حس خواهید کرد.خوشبختانه این خانه که ساخت آن، در سال 2007، به پایان رسیده است، نه تنها زیباست؛ بلکه به اندازه کافی، در مقابل زلزله نیز مقاوم است. 
حقیقتی است که انسان، ناخودآگاه به صاحبان این خانه، ماگالی و فرناندو مایورگا، که دو فرزند پسر نیز دارند، غبطه می‌خورد.

  • Karol

    Karol

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۵:۰۹:۳۹

    Hey there! I know this is kinda off topic but I was wondering if you
    knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
    I'm using the same blog platform as yours and I'm having trouble
    finding one? Thanks a lot!

  • Marsha

    Marsha

    • ۱۳۹۶/۰۴/۱۶ - ۲۱:۱۷:۱۴

    This web site truly has all of the info I wanted concerning this subject
    and didn't know who to ask.

  • Emily

    Emily

    • ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۲۲:۱۱:۴۶

    Spot on with this write-up, I absolutely feel this website needs far more attention. I'll probably be returning to see
    more, thanks for the information!