اینجا نیواورلئان است

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۱ دیدگاه
خانه‌ای در نیواورلئان
 

برندگان جایزهمعماریAIA در سال 2010 برایساختمان‌های سازگار با محیط زیست

نخستین نمونه ساخته شده خانه ویژه شماره 9 با زیربنایی حدود 141 متر مربع روی پایه‌هایی از جنس بتن و جهت‌گیری شرقی- غربی در سال 2008 در نیواورلئان، ایالت لوئیزیانا تکمیل شد. این الگو با احترام به فرهنگ منطقه و متاثر از آب‌وهوای آن خلق شده است.

بدنه‌های جنوبی، شرقی و غربی به‌حد کافی از نمای شیشه‌خور برخوردارند و بدین‌ترتیب فضاهای داخلی به‌طور گسترده‌ای از نور خورشید بهره مند می‌شوند. در عین حال وجود شبکه داربست مقابل نمای جنوبی و همچنین روی بام، محدودیتی جهت کنترل این نور ایجاد می‌کند. فراموش نکنیم که در بناهای معمولی، بخش اعظم انرژی از طریق این جبهه‌ها هدر می‌رود.
پنجره‌های بزرگ خاص و همچنین امکان تهویه طبیعی که به‌واسطه وجود پنجره‌های کوچکی در بالای آنها ایجاد شده، توسط سقف بلندی با ارتفاع سه متر و تعدادی فن (پنکه) تقویت می‌شوند.
 این خانه که با فرم مدولارش می‌تواند الگویی برای ساخت خانه در مقیاس انبوه در این منطقه باشد، نسبت به خانه‌ای مشابه در همین آب‌وهوا، 65 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. 
در درجه‌بندی LEED ( راهبران طراحی بر اساس انرژی و محیط زیست)، این بنا رتبه پلاتینوم ( 80 امتیاز به بالا) را کسب کرده است. «کی یران تیمبرلیک» با همکاری «گروه معماران جان-سی-ویلیام»، این خانه را در راستای برنامه‌های بنگاهی با عنوان «هر کاری را درست انجام دهید» ( تاسیس توسط برد پیت در سال 2007) برای اقامت افرادی که در پی گردباد ویرانگر کاترینا بی‌خانمان شدند، با هدف ساخت 150 خانه طراحی کرده است. هنگامی‌که یکی از خانه‌ها در منطقه ساخته شد، البته مدل‌های مشابهی نیز در پی داشت. صاحبان خانه‌ها این امکان را دارند که از میان دو الگوی موجود، آن را که می‌خواهند انتخاب کنند.

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۲:۰۷

    Your style is unique compared to other people I've
    read stuff from. Thank you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just
    book mark this web site.