افتتاح ایستگاه مترو در تجریش

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۲ دیدگاه
افتتاح ایستگاه مترو تجریش
 

با افتتاح ایستگاه مترو تجریش، خط یک متروی تهران کامل شد. در آخرین روز ماه گذشته، با حضور شهردار تهران، شمالی‌ترین ایستگاه متروی پایتخت افتتاح شد. این ایستگاه علاوه‌بر این‌که با 51‌متر عمق، عمیق‌ترین ایستگاه مترو در ایران است، طبق گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران بزرگ‌ترین ایستگاه زیرزمینی در خاورمیانه نیز هست.

در مراسم افتتاح این ایستگاه، تعدادی از مدیران و مسئولان شهری و دولتی شهردار تهران را همراهی می‌کردند. محمدباقر قالیباف ضمن تشکر از دست‌اندرکاران، مهندسان و کارگران این پروژه با بیان این مطلب گفت: «مدیران و زحمتکشان گمنام و بی‌نام ونشانی برای اجرای این پروژه تلاش کردند که هرگز نمی‌توان سختی‌ها و زحمات آنان را به معرض نمایش مردم درآورد. ما تلاش کردیم با همه مشکلات کارها را پیش ببریم ولی رفع بعضی مشکلات به‌راحتی صورت نمی‌گیرد». شهردار تهران وعده داد: ما مسئولیم مشکلات را تحمل و حل کنیم، وی ابراز امیدواری کرد که تمامی قول‌ها و وعده‌هایی که مدیریت شهری به مردم داده است، تا پایان سال محقق شود.

ایستگاه مترو تجریش عمیق‌ترین ایستگاه متروی تهران است. مساحت آن 15‌هزار متر‌مربع است و 30‌دستگاه پله‌برقی در آن کار گذاشته شده. طول سکو و سالن تهیه بلیت این ایستگاه حدود 240‌متر است ضمنا عمق متوسط ایستگاه تجریش به حدود 51‌متر می‌رسد.حجم عملیات اجرایی برای ساخت این ایستگاه شامل 240‌هزار متر‌مکعب، خاک‌برداری 10‌هزار و 500‌متر‌مکعب، آرماتوربندی و 96هزار متر‌مکعب بتن‌ریزی، ریل‌گذاری به‌طول حدود 3.3کیلوکتر و طول ریل مصرفی حدود 6.6کیلومتر و تعداد کراورس حدود شش‌هزار قطعه محاسبه و اعلام شده است. روش اجرای ایستگاه ترانشه بسته و طاق بتنی به‌طوری است که سکو با سالن تهیه بلیت به‌صورت کاملا زیرزمینی احداث شده است. از مزایای این روش می‌توان به عدم‌انسداد مسیر عبور‌و‌مرور از سطح خیابان و کاهش احجام فعالیت‌های زیر‌زمینی در ایستگاه اشاره کرد.

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۲۰:۱۶:۴۴

    I got this website from my pal who informed me concerning this web
    site and at the moment this time I am browsing this
    web page and reading very informative articles at this time.

  • Dorothea

    Dorothea

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۶:۲۸:۲۱

    Hello to every one, the contents existing at this web page are in fact awesome for people experience, well, keep up the nice
    work fellows.