آسمان خراشهای ای ولو

نوشته شده توسط:میثم مطلق | ۲ دیدگاه
آسمانخراشهای ای ولو
 

این رقابت‌ها که در سال 2006 توسط مجله معتبر معماری «ای‌ولو» راه‌اندازی شد طی سال‌ها به معتبرترین جایزه معماری آسمانخراش‌های آینده در جهان تبدیل شده است و هر ساله برگزار می‌شود. این مسابقه، رقابت بر سر ایده‌های برجسته در بازتعریف طراحی آسمانخراش‌ها با استفاده از پیاده‌سازی فن‌آوری‌های نوین، مواد و مصالح به‌روز و سازمان‌بندی‌های فضایی و زیبایی‌شناسی متفاوت است.

مطالعات روی جهانی‌سازی، انعطاف‌پذیری، سازگاری و انقلاب دیجیتال، برخی از عناصر چند لایه این رقابت است. این رقابت‌ها را می‌توان نوعی تحقیقات در فضاهای عمومی و خصوصی و پررنگ کردن نقش معمار به‌عنوان یک فرد در ایجاد جامعه‌ای پویا دانست. همچنین مجالی برای بررسی رابطه بین آسمانخراش‌ها و جهان طبیعی، آسمانخراش‌ها و جامعه و آسمانخراش‌ها و شهر است. در طول 6‌سال گذشته جمعی بین‌المللی از معماران مشهور، مهندسان و برنامه‌ریزان شهری حدود چهار‌هزار پروژه از 168کشور مختلف را مورد بررسی قرار داده‌اند. شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها تاکنون عمدتا معماران و طراحان حرفه‌ای بوده‌اند ولی دانشجویان معماری هم در این رقابت‌ها شرکت داشته‌اند و طرح‌های بسیاری ارسال کرده‌اند. کتابی از 300‌‌پروژه منتخب از میان تمام پروژه‌ها به‌تازگی در تعدادی محدود به چاپ رسیده است. می‌توانید این کتاب را در وب‌سایت رسمی این مجله سفارش دهید. 
مجله معماری ای‌ولو این‌بار معماران، طراحان و دانشجویان در سطح جهان را به رقابت‌های آسمانخراش‌های ای‌ولو 2012 دعوت می‌کند. به گفته برگزارکنندگان این مسابقه هیچ‌گونه محدودیتی در رابطه با اندازه و سایت پروژه وجود ندارد، تا بتوانند بدون هرگونه محدودیت با حداکثر آزادی شرکت‌کنندگان خلاق را جذب کنند. نکته مهم در این رقابت تعریف دوباره مفهوم آسمانخراش در قرن 21 و مشخص کردن نقش اجتماعی، شهری و زیست‌محیطی ساختارهای بزرگ است. معماران، طراحان، مهندسان و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند طرح‌های خود را حداکثر تا 
17 ژانویه 2012 به وب‌سایت رسمی این مجله ارسال کنند. رتبه نخست این رقابت پنج‌هزار دلار، رتبه دوم 2هزار دلار و رتبه سوم یک‌هزار دلار به‌عنوان جایزه دریافت خواهند کرد. علاوه بر این طرح‌های منتخب در شماره‌های آینده این مجله بررسی خواهند شد. 
در مسابقه آسمانخراش‌های ای‌ولو 2011 هیات داوران سه‌ طرح برنده و 32‌طرح منتخب را از میان 715‌پروژه از 95‌کشور مختلف جهان انتخاب کردند، سه طرح برنده این رقابت را به‌صورت مختصر معرفی ‌کرده‌ایم.

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۵:۵۳:۰۴

    Greetings from Ohio! I'm bored to death at work so I
    decided to check out your blog on my iphone during lunch
    break. I love the knowledge you present here and can't
    wait to take a look when I get home. I'm shocked at how quick your blog loaded on my phone ..
    I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, amazing site!

  • Mollie

    Mollie

    • ۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۰۸:۱۸:۲۸

    Whats up very nice site!! Man .. Excellent ..
    Amazing .. I'll bookmark your web site and take the
    feeds additionally? I am satisfied to seek out so many helpful
    info right here within the submit, we need develop extra techniques on this regard,
    thanks for sharing. . . . . .